tirsdag 8. mai 2012


Kjære Pinocchio..:)



her en utgave i Barcelona... uten nese.. :)


Da den italienske forfatteren Carlo Collodi,
skrev barneboka "Pinocchio`s eventyr", som ble utgitt i 1883,
skjønte han kanskje ikke hvor levende dette eventyret ville bli...
i den innviklede, utviklende, "eventyrlige" menneskeverden ;)

Budskapet var tuftet på det å være flittig og lydig
og å høre på sin samvittighet.
Og, man fikk lang nese av å ljuge..!

Marionettdukken Pinocchio dro ut på en lang reise, 
der han fortalte løgner og lange overdrevne historier og skrøner,
for å få bli en liten, levende og elsket gutt ...
På det verste vokste det grønne blader på hans nese!

Vi som husker historien, vet det gikk godt til slutt :))



Min interesse for båter er svært liten ...





Så når dette bilde ble knipset
var det ikke imponerende, lange master
og polerte dekk jeg så !!


Og...

med mine øyne ser jeg fortsatt bare mennesker, lagt i opplag
med sine lange Pinoccioneser, mot det blå...:)))



Jeg ligger litt  hver dag for å holde nesa mi på plass ;)



Ha en forrykende god dag
din måte!


miramokk og groeh

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar