søndag 6. mai 2012



Jeg, en maur jorda...




Du og jeg teller to av godt over 7 milliarder maur på denne tuva. 
Og etter historisk og forventet utvikling, 
vil vi i 2050 være 9 milliarder ombord ! 

Det er ikke alltid lett å speile fremtid,
kanskje mest fordi nåtid og det som har vært
er mere håndgripelig. 

Mange av oss er best på sannheter som kan ses og bevises... 


Når jeg leser at 
Kina og India...



hver for seg har over en milliard beboere innenfor sine grenser...
undrer jeg om det kan kjennes litt trangt, 
på samme tid som jeg vet
at de eier store, ubrukte marker ;)



Jeg har en liten
men god visjon om tuva vår !




Å ha en visjon er mere enn bare å se.

En visjon kommer fra det indre,
mens synet sitter utenpå.

En visjon skapes av noe man først ser inni,
som så flyttes over til utsiden... 


og vokser utover




som et lite frø under vannflaten 
kan vokse til et stort vakkert tre... 
på overflaten :)




Visjoner bør være små, uten for store ord...
da har de lettere for å rote seg,
vokse og lykkes ;)

.Det er mange før meg som har prøvd det,
derfor er det trygt å si det høyt!

Lykke til med Mandagen din, planting og vanning ...!!



miramokk


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar