torsdag 8. november 2012



Deilig er jorden...








Tre svulstige ord som virker en liten stund
og bitvis er helt sanne,
hvis man holder hendene foran ansiktet
og ser med halvåpne øyne
mellom tette, glimtvis sprikende fingre,
på samme tid som tanker av håp 
blir et tykt skjold mot virkeligheten rundt!


En vakker sang, sier mange.
Den fineste jeg vet, sier andre.
Noen synger den ikke i det hele tatt,
fordi de aldri har lært den...

.. og Teigen synger helst;
Jeg er en optimist
Jeg vet det går bra til sist...









I går opplevde jeg Deilig er jorden i praksis,
utført av barn oppmuntret av voksne.
Jeg så viktigheten i å ta hendene fra ansiktet
og la sprikende fingre gjøre ting som er delbare og fulle av håp;))
Det virker...


Deilig fredag... på jorden!



miramokk



 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar