torsdag 7. mars 2013





Kvinnedager

                                             med

menn!!







Muligheten til å velge!


Min Mamma og mine Bestemødre gikk aldri
under noen fane, men de lærte meg å kjenne godheten og styrken
i det å mestre og å være selvstendig, sammen med andre!
Jeg lærte også at det var opp til meg hvordan jeg ville velge å ha det.
Derfor heier jeg på Elin Ørjasæter, forfatter, skribent og kommunikasjonsrådgiver,
når hun i et innlegg om viktigheten av å kunne velge
i et likestillingsperspektiv skriver:

Norske kvinner har flere valg enn kvinner i det meste av verden i dag,
både fordi vi er rike, og fordi vi har hjelp av både staten og mannen
til å oppdra barn.  Enkeltmennesket har et valg, og Norge er ett av de
landene der vi har flest valg, som kvinner.  Det er det som er den viktige 
likestillingskampen og i den har norske kvinner vunnet.


Ut fra det blir er det opp til hver enkelt hva som velges.  
Er det galt av kvinner å velge bort toppjobber og velge tradisjonelle yrkesvalg,
og hvorfor ønsker mange kvinner fortsatt å bli forsørget av en mann?
De har også tatt et valg! 









Stikkekvister og Rosekos til alle 
Kvinner og Menn 
som har mulighet til å

velge
                                                                       og 

                                   velge 
                  og
                                 
                                                         velge



Ta vare på deg;)

 
groeh


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar