mandag 10. juni 2013







et ønske blir oppfylt










snart åpner det seg...



Det er fort gjort å tenke, at man aldri får til ting man ønsker seg.
Det er fort gjort å fortelle seg selv og andre, at man ikke får det som man vil.
Det er fort gjort å tenke, at alle andre fikser livet sitt, bedre en meg.
Det er fort gjort å være misfornøyd og tro at alle andre har det enkelt.
Det er sjelden eller aldri helt sant. Alle kommer til verden den trange veien. 
Vi brøyter oss frem. Rister av oss jord. Strekker oss mot regn. Bøyer oss i vind
og alle trenger lyset fra sola. Vi vokser, vokser og vokser. Når vi blir store nok
skyter vi knopper. Vi er klargjort og herdet for å bære blomster.

I mange år har jeg ønsket meg kjempevalmue i hagen. Noe av det fineste jeg vet.
Det er mange år siden jeg fikk den første planten. Den vokste som ugress der den
kom fra. Jeg kunne få så mange jeg ville. Det har gått år siden jeg fikk den første... 


Jeg fikk det ikke til!
Jeg fikk det ikke som jeg ville!
De andre fikset det MYE bedre enn meg!
Det så og hørtes så enkelt ut! 

Men så klarte jeg det...
eller kanskje var det min mann,
eller valmuen alene som ville det.
Jeg liker å tenke at det er litt av alt!









Og for en fryd 
når alle ønsker oppfylles...

Gi ikke opp!
Jeg vil, jeg vil, virker;)




groeh




   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar