lørdag 21. desember 2013








gammel fortelling...











Gamle papirbilder blir etterhvert slitt i kantene og bleket i
fargen.  Det gjør også gamle fortellinger som blir gjenfortalt
mange, mange ganger, over enda flere år.  Tanken og
innholdet endres og blir slitt i kanten.
Jeg tror ikke julen er sliten, men fortellingen og menneskene
har bleknet og lysene brenner kanskje for en nyere historie,
gjenspeilet i et gammelt bilde.  En gammel fortelling i nyere
tid...

Jeg ønsker meg lyset i midten...






 Energien i hatet fører deg ikke noe sted, men
energien i tilgivelsen, som manifesterer seg gjennom
kjærligheten, kan forandre livet ditt på en positiv måte.
- Nå høres du ut som en tibetansk vismann som snakker
om ting som er svært vakre i teorien, men umulig i praksis.
Du må ikke glemme at jeg er blitt såret mange ganger.
- Nettopp derfor har du fortsatt i deg den lille gutten som
gjemte seg for å gråte så foreldrene ikke skulle se det, 
fordi han var den svakeste på skolen.  Du bærer fortsatt
merkene etter den magre unggutten som aldri klarte å få
seg noen kjærest og aldri ble flink i idrett.  Du har ikke klart 
å fjerne alle arrene etter all uretten du er blitt utsatt for
iløpet av livet.
- Hvem har sagt at jeg har opplevd alt dette?
Jeg bare vet det. Jeg ser det i øynene dine, og det gir deg
absolutt ingenting. Bare et konstant ønske om å synes
synd på deg selv fordi du var et offer for dem som var
sterkere enn deg.  Ellers kan du gå til den motsatte
ytterlighet: kle deg i hevnerens drakt, og gå inn for å,
gjøre dem som såret deg, enda mere vondt.  Syns du 
ikke at det er å kaste bort tiden?
- Jeg syns adferden min er menneskelig.
- Det er den så absolutt, men den er hverken intelligent
eller fornuftig.  Ha respekt for den tiden du har her på
jorden, og forstå at når Gud alltid har tilgitt deg, så kan
også du tilgi...


gjengitt fra Zahir
Paulo Coelho





Ønsker det beste til deg!

klem 
groeh





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar