lørdag 4. mai 2013





Forrett...








... i dag ble det en dråpe:)




Egetinitiativ


Det er begrensende å behandle livet som en forhåndsbestilt lunsjasjett.
Livet er som et mentalt koldtbord.  Jeg er selv ansvarlig for å berike min tilværelse ved å velge av mangfoldet.  Å ta med meg noe jeg ikke liker fra et koldtbord, er som å velge fra misnøyens alter.  La det som ikke faller i smak ligge.  Husk at det kan komme noen etter deg som ønsker seg akkurat det du lar ligge igjen.  
Å ikke finne noe smakfullt på livets koldtbord er mental spisevegring. 

Et måltid mat må kunne nytes for å smake.  En god smaksopplevelse er avhengig av gode tanker.  Også vakre ord trenger en egeninnsats.  Et velmenende utsagn må gjennom en fortolkning og en evne til å ta imot for å vekke glede.  En solnedgang kan aldri ta ansvar for å være vakker.  Det er tanken på solnedgangen som er nydelig.  Munnen som smaker, øret som hører og øyet som ser har alle en eier.  Det er mine egne tanker rundt sanseinntrykkene som er den endelige kvalitetssikringen.

Det er mulig å beklage seg over at rosene har pigger.  
Du har også muligheten til å glede deg over at piggene har roser.
Ofte vil det å skifte fokus bidra til at du ser muligheter i stede for begrensninger.  Da fungerer du som en lysende stjerne for dine omgivelser, og stjernene har mennesker manøvrert etter i årtusner.  Et lykkelig menneske går aldri under en stjerne og klager over mangel på lyspunkter.  Det er dine tanker og handlinger som danner grunnlaget for lyspunktene rundt deg.  Lykke til som lysmester.



Utdrag 
Torleif Lundquist
Under overflaten









Hva som serveres i morgen aner jeg ikke, 
men gleder meg til se, høre, smake
og oppleve det... 
 



Ta for deg;)

groeh



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar