torsdag 11. desember 2014








Te Amo
og
båtene på himmelen







ta amo: spansk/latin: jeg elsker deg





Det er fort gjort å bruke alt for mange ord, for så å sitte igjen
med en følelse av å være misforstått
Jeg har prøvd det mange ganger. Det gjør noe med meg
og jeg liker det, så jeg gjør det igjen. 
Det er jo bare tegn på forskjelligheten...

Te Amo og båtene på himmelen er 1409 ord
av så mange ord, tanker og tegnestreker
jeg har snakket og delt i flere år

Nå har jeg skrellet meg med skarp kniv og samlet
essensen mellom mjuke permer..

Jorda, barna, voksne, håpet og kjærligheten

deler bit 5...





5


det gikk fire somre og
høst kom på ny
med vind,
regn og grener
som pekte
vilt mot sky
i takt med høststormens
vrede

det var i denne stormen
mamma
tok henne på fang


vugget henne varmt,
slik noen vugges
i en favn
som en
båt i havn

mamma vil skåne
mot vindens iltre skrik,
mot havets grådige bølger
ja, alt som er et slit,
på samme tid
som hun vet,
mens hun stryker
strie hår,
på dette barn
hun er så redd
for å miste


like sterk
i storm
som i mørke
tenker mamma,
mens
overflødig vann
renner over kanten
fra hennes
øyne

det tar veien mot
høyden
på kinnet, før det
drypper
en tåre,
en til


en liten krystall
et hav på en klode,
mellom
mammas ansikt
og Te Amos kjolefang

dråpene blir fanget,
sugd inn i stoffet
fylles opp
til en dam

tårevann
vokser,
vokser  
til en sjø
og snart
kommer fiskene fra havet

da begynner mamma 
å synge,
en sang så gammel
at den smelter i øret
når Te Amo skal få høre den
ennå en gang,
sangen om hennes navn

Te Amo lukker et øye
skulle ønske jeg var en liten fugl











Velkommen til Galleri Miramokk
søndag 14.desember klokka 13 - 17

Nye bilder og bok deles

Velkommen!





groeh








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar